Medelander in plaats van allochtoon |
Gepost
door : Peter van der Stoep
met ip: 82.217.250.*
Op: 14/02/2005 14:04 |
Men moet niet meer praten over allochtonen. Gebruik het woord medelanders! Dat klinkt veel beter en zal niet leiden tot racisme! |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
|
Gepost door:
Daan met ip: 213.10.185.* Op: 16/02/2005 08:39 |
|
Peet, ik begrijp je punt, ik ben alleen van mening dat het woord medelander in jouw zienswijze uiteindelijk dezelfde negatieve bijklank zal krijgen als het woord allochtoon, zo is het tenslotte ook gebeurd met het woord gastarbeider. Het is maar welke naam je het beestje geeft. Is het niet beter om het onderlinge probleem aan te pakken, dan de verpakking, het gevoel van onvrede over deze generaties migranten onder de bevolking is heel erg groot, ik vind het ook niet goed, maar ik kan het me voorstellen, ik zie ze ook op straat mensen lastig vallen en kijk ook naar opsporing verzocht waar voornamelijk donkere mensen in worden gezocht en lees ook de kranten waarin staat dat Amsterdam onder een marrokaanse terreur leeft. Welke naam je er dan voor gebruikt, het blijft hetzelfde probleem. |
Gepost door:
Peter van der Stoep met ip: 82.217.250.* Op: 20/02/2005 22:02 |
|
Ok Daan, maar ik vind ook dat de media het erg in de hand speelt. Dat er in de kranten staat dat Amsterdam onder een marokkanse terreur leeft is niet volledig gebaseerd op alle feiten. Natuurlijk komt dat meer in de media. Maar het is erg gefocust op de allochtonen. Er zijn ook geweldadige nederlanders en daar hoor je niemand over! |
Gepost door:
Daan met ip: 213.10.185.* Op: 01/03/2005 14:10 |
|
Peet, volgens mij hoor ik ook genoeg over Nederlandse criminelen, maar het klopt dat zodra Marokkanen criminele activiteiten plegen dat uitvergroot wordt in de media, dit lijkt me ook logisch, omdat daarvan de nieuwswaarde vele malen groter is, tenslotte constateer jij zelf ook een probleem tussen allo en autochtonen. De media kunnen zich misschien terughoudender opstellen, maar dan geven ze ook niet accuraat weer wat er in de Nederlandse samenleving speelt en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Buiten dit alles ligt naturrlijk wel het feit dat 55 % van de gevangen in Nederland volgens het CBS van allochtone afkomst is, dus als in de media bij de meerderheid van de delicten vermeld dat een allochtoon de dader is, doet zij dat ook nog eens correct. |
Gepost door:
Peter van der Stoep met ip: 82.217.250.* Op: 02/03/2005 18:53 |
|
Je hebt wel een beetje gelijk, Daan, maar volgens mij zorgt de media voor een hype tegen de allochtonen, door het uit te vergroten in de media. Misschien heeft dat meer nieuwswaardxe, maar dat neigt dan naar sensatiezucht van de media en niet naar goed weergeven van de feiten! |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |